ŠTA USTVARI GUBIMO KADA MRŠAMO?


Tjelesnu masu možemo izgubiti usljed gubitka vode u tijelu, gubitka masti ili mišića, i najčešće kroz kombinaciju ova 3 elementa.

Voda normalno čini 60-65% tjelesne mase, ili više uskoliko je osoba na slanoj dijeti ili koristi lijekove tj. ima neku terapiju.

Ćelije mišića zadržavaju više vode nego ćelije masti. Kada izgumimo/dobijemo masti ili mišiće u kratkom vremenskom periodu, mi uglavnom dobijemo/izgubimo vodu.

Osoba koja dobije na težini u smislu masnog tkiva u tijelu ima proces bubrenja masnih ćelija. Ćelije masnog tkiva rastu do svog max. limita pa tek onda stvaraju nove ćelije. Osoba koja gubi na težini ustvarni te ćelije smanjuje, umanjuje im volumen. Jednom stvorenu ćeliju masti jako teško gubimo. Zato je dobro spriječiti pretilost i uopšte stvaranje novog masnog tkiva.

Masno tkivo uvijek traži podršku u vidu mišića i kosti. Osobe koje izgube značajnu količinu masnog tkiva, neizbježno gube i dio mišića koji je pridržavao te masnoće. Da pri mršanju ne bi došlo do nepotrebnog gubljenja mišićne mase , potrebno je postepeno mršati ( 0,5kg- 1 kg sedmicno). Naravno, fitnes program mora imati svoj kardio dio i oavezno dio treninga sa težinama/otporom.

G